R E G I S T A

Yükleniyor...

Maliyetleri Yönetmek

Bir kalıp üretim şirketinde maliyetleri yönetmek en kritik konu. Konumuz YÖNETMEK , iş işten geçtikten sonra teklifte verilenin çok daha fazlasına mal olmuş kalıpları RAPORLAMAK değil.

YÖNETMEK riskleri görmek , önlemlerini almak ve başta belirlediğiniz hedeflere ulaşmak ile ilgili. Tüm proje yönetim disiplinlerinde ( PMI , PRINCE2 vs ) proje yönetiminin tanımı “ÖNCEDEN BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMAK” olarak yapılır.

Kalıp maliyetlerinde ana hedefimiz ise teklifte ne vermişsek , gerçekte de onu sağlamak.

Bunun için teklif verileriniz ile proje süresince maliyet kalemlerini toplayarak dikkatli bir kıyaslamadan geçirmeniz gerekir.

Çoğu kalıp şirketinde verilen teklifler EXCEL sayfalarında. Gerçekleşen maliyetler ise her yerde. Bunlardan bazıları proje yöneticisi ve muhasebenin iş birliği ile yüksek çabalar sonucunda raporlanabilir oluyor. Ancak o kadar çok çaba harcanmak zorunda kalınıyor ki raporlamanın kendisi verimsiz bir iş haline dönüşüyor. Bu hesaplama sistematik olmazsa maliyetlerin saptığı raporlandığında iş işten geçmiş oluyor.

REGİSTA’yı teklif aşamasından başlayarak proje yönetiminin tüm aşamalarında ( tasarım , üretim vb ) maliyetleri sade ve akılcı biçimde yönetecek biçimde geliştirdik.

Regista’da Maliyet Yönetimi

REGİSTA üzerinde teklifleri yöneteceğiniz bir modül bulunuyor. Böylece önünüzdeki iş potansiyelini takip edebilirsiniz. Bunun dışında bir teklif olumlu sonuçlandığında bir gama ait kalıp setini yapmak üzere yola koyulduğunuzda REGİSTA sizden kalıplara ait maliyet parametrelerini girmenizi istiyor. Girmek derken EXCEL dosyalarınızdan da aktarım yapabilirsiniz. Çünkü REGİSTA’da odağımız kolaylık yaratmak , işinizi zorlaştırmak değil.

Bu maliyet parametreleri sayesinde REGİSTA artık kalıbınıza ait süreler ( tasarım , CAD-CAM vs ) , ön gördüğünüz maliyetler ( fason işlemler ) , iç işçilikler ( 2D , 3D işleme vs ) gibi tüm başlıklarda maliyet unsurlarınızı biliyor.

REGİSTA’nın gelişmiş kaynak yönetimi sayesinde her kaynağınızın ( bu bir tasarımcı da olabilir , bir tezgah da ) maliyetini ve kapasitesini zamana bağlı ( zamana göre değişebilen ) biçimde girebiliyorsunuz. Birim maliyeteleriniz de hazır olduğuna göre artık iş kaynak kullanımlarını bildirmeye geliyor. Bu aşamada da işler gayet kolay , tüm personeliniz hangi işe kaç saat çalıştıysa mobil cihazlar üzerinden girişler yapabilir. Siz bilgiler girildiği anda maliyetleriniz hakkında anlık veriye ulaşır , bu verileri maliyet dashboardlar üzerinde izleyebilirsiniz.

benzer şekilde dışarıya sipariş ettiğiniz he rşey REGİSTA üzerinde kaydedildiği için dış satın almalar ve hizmet alımları da kalıp maliyetine işlenmiş olur.

REGİSTA güçlü maliyet alt yapısı ile maliyetleri raporlamanızı değil , yönetmenizi sağlar.

Maliyetler Kontrol Altında

REGİSTA’nın güçlü ve esnek onay mekanizması sayesinde açılan her talep ve açılan her sipariş proje yöneticinizin , pazarlama yöneticinizin yada finans yöneticinizin onayına tabi olabilir. Bu sayede her şey bittikten sonra başarısız maliyet yönetimini raporlamak zorunda kalmaz , maliyetlerinizi adım adım bütçe kontrolleri ile yönetebilir olursunuz.

Aslında tüm ihtiyacınız olan veriye ihtiyacınız olduğu anda , size işinizi yönetmek için gerekli bilgiyi sağlayan , bürokrasi üretmeyen sistemler. Bizim için REGİSTA tam da bu.