Kalıp Projelerinde Zaman Kayıpları ve Bilgiye Erişmek

Bu yazımızda genel olarak yaptığı iş itibariyle çevik olması gereken bir kalıp şirketinde beyaz yaka personelin yaşadığı zaman kayıplarına dikkat çekeceğiz. Bu zaman kayıpları aslında temel olarak işlerine odaklanması gereken insanların çeşitli sebeplerle uğraştıkları bürokratik işlerle alakalı.

Herkesin Aynı Bilgiyi Tekrar Tekrar Girmesi

Veri tekrarı diyebileceğimiz bu gereksinimin sebep olduğu verimsizlikler tahmin edebileceğimizden daha fazla. madde madde ilerleyelim.

Herkes aynı veriyi yeniden girerken zaman harcıyor.

Yılda kaç proje , kaç parça ve kaç kalıp yapıyorsanız pazarlama teklif tablolarına ve takip tablolarına bu bilgileri giriyorlar. Sonra aynı bilgileri projeciler de giriyor. Sonra iş satın alma ve üretimde , aynı bilgiler yeniden giriliyor. Aslında hepsi aynı sayıda proje , aynı sayıda parça ve aynı sayıda kalıp ile ilgili. Ama maalesef onlarca Excel tablosunda bu veriler tekrarlanıyor.

Raporlama için her şey yeniden tekrarlanıyor.

Yapılan tüm kalıpları , performansları vb süreçleri yönetim katında özet olarak görmek için aynı raporlama formatları var. Formatlar olmasında sorun yok ama yukarıda verileri tekrar tekrar giren herkes yönetim özetleri için bu bilgileri yeniden girmek zorunda. Üstelik güncelleme olduğunda bütün veri giriş işi yeniden başlıyor.

REGİSTA’ yı bürokrasiyi azaltmak üzere , ana müşteri , müşteri , proje , parça , kalıp bilgileri ve bunlara bağlı dokümanları revizyonlu biçimde tek bir kez kayıt edebileceğiniz ve tüm ilgililerle paylaşabileceğiz biçimde geliştirildi. Bu sayede veri tekrarı konusunda zaman kaybı yok.

Bilgiye Ulaşırken Zaman Kaybetmek

Bilgiye Ulaşamama – Eksik Bilgi

Bir kalıp projesi ciddi biçimde zamana yayılan bir iş. Kalıbı üretirken de bilgiye erişme gereksinimiz var , yıllar sonra da. Kalıbı üretip müşteriye göndermeniz yetmiyor , revizyonunu takip etmek , geçmiş tecrübelerinizin üzerinden geçmek gibi ihtiyaçlar yüzünden sürekli proje tecrübelerinize ve proje hakkındaki verilerinize hakim olmak zorundasınız.  Kalıp ile ilgili hangi dokümanları kullanıyorsanız o dokümanların doldurulmasını tüm kalıplar için garanti etmek , ulaşmak istediğinizde veriye ulaşmak bir disiplin işi. Bu konuda tüm ilgililerle defalarca toplantı da yapsanız bu disiplini her zaman sürdürmek gerçekten zor.

REGİSTA ile bilgiye her zaman her yerden ulaşabilirsiniz. Revizyonları yönetmek kolaydır. Ayrıca kalıp iş süreçlerinize bağlı olarak dokümanların yüklenmesini garanti edebilirsiniz.

Bilgi Nerede?

Yukarıda belirttiğimiz gibi herkes onlarca Excel tablosu ile kendi işini yürütmeye çalıştığı ve ek olarak raporlama için zaman kaybı yaşadığı için bilgi paylaşmak ciddi bir sorun. Geriye dönüp bir sorun hakkında bir veriye ulaşmak gerektiğinde yüzlerce Excel tablosu içinde kaybolmak çok olası. Özellikle ulaştığınız verilerin güncelliğinden ve doğruluğundan emin değilseniz ciddi sorunlarınız var demektir.

Özetle , tüm beyaz yaka personeli kalıp projeleri içinde bilgiye erişmek için “işi takip etmek” adı altında ciddi zaman ve emek harcıyor. Aslında bu ekipler projenin yürütülmesinden , karlı tamamlanmasından ve kalitesinden sorumlular. Ancak mesailerinin ciddi bir zamanını Excel ile geçiriyorlar. Bir kalıp şirketinde verimlilik yaratmak istesek ana hedef insanları bürokrasiden kurtarmak olmalı. Bu sayede herkesi gerçek işe yani kalıba odaklayabiliriz.